Nyheter

Hur kan man få bättre och mer användarvänligt innehåll på sin hemsida.

I en trycksak har du en begränsning av yta för ditt innehåll. Samma begränsning finns inte på en webbplats. Därför är det lätt hänt att innehållet tar över och blir obalanserat. I det här inlägget ska jag förklara en enkel strategi för att skapa ett bra innehållsflöde på din hemsida. Jobba med innehållslager Jag brukar […]

Vad är en CTA och varför är det viktigt?

Många av er har säkert hört uttrycket CTA, eller så har det bara vandrat förbi er tillsammans med en massa andra mer eller mindre oviktiga TBF:er (trebokstavsförkortningar). CTA betyder i alla fall i webbvärlden Call To Action. Det handlar om ett skrik på uppmärksamhet och en uppmaning till agerande. Den typiska CTA:en på en webbplats […]

Karlgustav under våren

Ungefär i takt med knopparna på våren så brukar uppdragen bli fler och arbetet mer intensivt. Så också i år där vi som vanligt hjälper våra kunder med högt och lågt. Ny webb Lindebergs Gk Den långvarige partnern Lindesbergs Golfklubb vill få lite ny och fräsch webb som bättre rimmar med den moderna multisportanläggningen som […]

Digital marknadsföring StyRa solskydd webbyrå Örebro

Digitalt solskydd?

I en tid av distansering så söker vi oss längre in i de vindlande tunnlarna vi kallar digitala kanaler eller rätt och slätt webben. Samtidigt är juni här och ljuset har kommit till oss i norr. Vi söker oss därmed till solens ljus samtidigt som vi ljuskänsligt kisar med ögonen. Dessa motstridiga rörelser sammanfaller på […]

Tystnad, tagning och fixera

Uppdragen går in i en intensiv fas under senhösten. Standardmekano är en ny kund som vi just nu tagit fram ett kreativt koncept för. Med en lite moderna kommunikation som grund så ska det bli ny webb som väntas lanseras i börja av November. På vägen blev det också en ny logotyp – det är […]

Är din webb ett affärsdrivande verktyg?

”Du måste ha en närvaro på nätet” Har ni hör detta någon gång? Alldeles säkert, men vad är en närvaro på nätet? Och fram för allt vad är en relevant närvaro på nätet? Allting är väl relativt i någon mån och såklart även detta med hur ens företag presenteras på nätet. Vissa företag (även om […]

Ner i gruvan – Webbyrå Örebro

Ner i gruvan

Sällan har Januari varit en så hektiskt månad som i år. Kul att många kunder vill ha vår hjälp just nu och vi jobbar hårt och målmedvetet för att leva upp till förtroendet. Ny kund för året är Zinkgruvan Mining (obs! bilden ovan är inte från Zinkgruvan), vi ska gör en ny webbplats i början […]

Webbdesign, webbyrå Örebro

Dyra skor

– Säga vad man vill om mr.X, men han har i alla fall snygga skor! Så sa en bekant en gång om annan bekant. Roligt tycker jag men utan att fördjupa sig mer i detta minne så ligger ämnet nära en annat uttryck som jag hör då och då: ”Klä dig dyrt om du vill kunna […]

Kan man skriva texterna till sin webb själv?

Ganska ofta i ett webbprojekt så stöter jag på följande resonemang från kunden. – Vi kan inte bygga en hemsida. – Vi har ingen känsla för färg och form. – Vi behöver hjälp med den tekniska hanteringen. – Vi vet kanske hur vi ska presentera våra tjänster/produkter. – Vi vet lite om vårt varumärke även om […]

3 steg till ökad säkerhet med WordPress

Precis som det är viktigt med ett levande innehåll på en webbplats så är det också viktigt att det som ligger bakom tas om hand.  Detta gäller i synnerhet WordPress som är ett väldigt ”öppet” CMS. WordPress bygger på att utvecklare från hela världen bidrar och skapar tilläggsprogram (plugins) och designteman som kan kopplas till grundinstallationen. Detta […]