Är din webb ett affärsdrivande verktyg?

”Du måste ha en närvaro på nätet” Har ni hör detta någon gång? Alldeles säkert, men vad är en närvaro på nätet? Och fram för allt vad är en relevant närvaro på nätet?

Allting är väl relativt i någon mån och såklart även detta med hur ens företag presenteras på nätet. Vissa företag (även om de är få) har kanske större nytta av att använda webben för att informera snarare än att sälja något. Men i någon mening så tror jag de flesta säljer något även om det inte för den sakens skull behöver vara en e-handel. Vissa säljer förtroende medan andra säljer muttrar och en del säljer både och.

Skillnaden idag från bara 10 år sedan är att det går att göra så mycket mer än att ”bara” presentera ett trevligt innehåll, en skön känsla och bra kommunikation. Idag kan du få din webb att gå från att vara ett skyltfönster till att bli en fullfjädrad säljare.

Information är allt
En säljare som känner sin kund har ett försprång och detta gäller även på webben. Genom dagens förfinade statistik-verktyg så kan vi ta reda på väldigt mycket om dina befintliga besökares beteenden, men också vad dina kommande kunder söker efter. Genom att analysera trafik och sökbeteenden så kan vi leda in rätt typ utav kunder till rätt innehåll på din webb. Genom analys av dina besökares beteenden så kan vi trimma och anpassa din hemsida till att formas efter deras önskemål. I slutändan kan vi med största sannolikhet helt enkelt hjälpa dig till fler affärer via webben.

Byrån erbjuder en kostnadsfri analys
Karl Gustav Designbyrå erbjuder affärsdriven marknadsföring kopplat till sökmotorer och sociala medier. Vi hjälper er med sökmotoroptimeringen och vi samlar in data, analyserar och lägger upp strategier löpande. Kontakta oss så får ni en gratis dataanalys samt ett förslag av strategi som passar bäst för er.

Föregående inläggNästa inlägg